Rozhovor s Petrem Jakešem, vedoucím Maltézské pomoci
Jak početný je váš tým?
Náš tým má celkem 8 členů (i se mnou). To znamená 7 děvčat a 1 chlapec. Jsme z celé jižní Moravy. Posbírali jsme se z různých škol a dávali jsme se dohromady celý minulý školní rok.
  
Připravovali jste se nějak speciálně před setkáním?
Před CSM v Táboře samozřejmě probíhala a probíhá mezi námi všemi čilá  komunikace, domlouvali jsme se na podrobnostech a říkali si, co a jak bude. Potkávali jsme se s většinou jako dobrovolníci Maltézské pomoci při  pravidelných setkáních, popř. přímo v terénu na některých akcích (třeba při  mezinárodním setkání na Velehradě, které se uskutečnilo v rámci Dní lidí dobré  vůle ***).
Jak vás mezi všemi účastníky poznáme?
Myslím si, že nás na setkání zcela jistě všichni poznáte. Budeme mít totiž na  sobě ve většině případů oblečená naše hezká a slušivá maltézská trička (červená  trička s krátkým rukávem a bílým vyšitým nápisem).
  
Jaká bude náplň vaší práce na setkání?
Naše náplň je zcela jasná. Být k dispozici a stále nablízku našim kamarádům na  vozíčku, resp. se od nich ani na chviličku neodloučit. Být jim k dispozici a udělat vše pro ně tak, aby celý pobyt na CSM pro ně byl v pohodě, vše si pořádně užili a mohli se účastnit veškerého programu (a “cítili se jako ve vatičce“).
   
Pokud jsem na vozíčku a chtěla bych vaší pomoci využít, musím vás předem  nějak kontaktovat nebo to stačí až na místě?
Vzhledem k důležitým okolnostem a hlavně z organizačních důvodů je třeba se  nám ohlásit co nejdříve, tzn. nejlépe ještě před setkáním, neboť zareagovat na  přání vozíčkáře až přímo na místě samém je pro nás velmi těžké. Jinými slovy, je  důležité a naprosto nezbytné, aby se všichni zájemci se nám nahlásili předem.  (Nejjednodušší forma – vyplnit přihlášku, napsat do poznámky, že jsem vozíčkář a  poslat na příslušné Diecézní centrum pro mládež. Odtud se to dostane až k nám).
 
Kolika lidem máte možnost na setkání pomoci?
V tuto chvíli jsme naprosto připraveni a kapacitně nastaveni na stávající  počet již přihlášených dobrovolníků (tzn. že všichni 4 přihlášení vozíčkáři se  mohou těšit na naši 100% pomoc). Samozřejmě můžeme komukoliv pomoci i přímo  na setkání (kdo se nějak moc nepřihlásí předem a bude i tak chtít od nás  pomoct), ale bude záležet na množství a obsahu pomoci a může to všechno mít dost  zásadní dopad na některé důležité věci, např. pomoc s ubytováním apod.
Proč jste si vybrali pomoci na setkání právě vozíčkářům?
 
Pomoc vozíčkářům jsme si vybrali hlavně proto, že s tím máme už nějakou  zkušenost a máme své některé již tradiční akce určené pro vozíčkáře (viz. ***).
 
Můžeme vám před setkáním, ale i při něm nějak pomoci?
Odpověď zní: Samozřejmě že ano a budeme rádi za jakoukoliv pomoc. Dále bych  však řekl i něco dál k tomuto. Všechno souvisí se vším. Jednak nám můžete pomoci  v případě, že se stane něco nepředvídaného (např. bude větší počet vozíčkářů,  kteří požádají o pomoc až na setkání …), anebo nám také můžete pomoci při  zdánlivě jednoduchých, každodenních a samozřejmých věcech, např. pomoc při vstupu  do objektů, do MHD nebo do jídelny apod.

Rozhovor připravila Lenka Dastychová z tiskového týmu